werkervaring

Curriculum vitae - Jonathan Leenman

Wie is Jonathan Leenman?

In het kort: 35 jaar, getrouwd en vader van vijf. Geboren in de vechtstreek en na het VWO gesnuffeld aan de Technische Universiteit Delft. Daar bleek al snel dat dit toch niet helemaal de richting was die ik zocht en ik begon aan een toen splinternieuwe opleiding Gamedesign in Amsterdam. Na een aantal jaar werkervaring in de game-industrie en webdesign ben ik terecht gekomen in het onderwijs.

In 2018 ben ik voor mijn gezin verhuisd naar Schiedam.

De afgelopen 8 jaar stond onderwijs voor mij op de eerste plaats, maar ben ik het ontwerpen en ontwikkelen toch wel gaan missen. Daarom ben ik nu weer volop bezig met allerlei projecten en richt ik mij op het vinden van ‘the next big thing’.

Mijn keywords: web, apps, games en design.

Competenties:

Waarden:

Een zinvolle bijdrage kunnen leveren, samenwerking, invloed, creativiteit, autonomie.

Interesse in taken:

Overleggen, onderhandelen, overtuigen, analyseren, uitwerken, programmeren, documenteren, adviseren, begeleiden, motiveren, organiseren, plannen, strategisch denken.

Interesse in vakgebieden:

Game design, visual design, web design, mechanics, interactie design, storytelling, character development, psychologie, communicatie, media, onderwijs.

Relevante Werkervaring

  • Vanaf januari 2012 tot heden als docent, coach, managerdesigner en developer werkzaam als ZZP-er.

De afgelopen jaren ben ik merendeels werkzaam geweest in het onderwijs, o.a. bij de Hogeschool van Amsterdam. In vakken zoals Internetstandaarden, Front-end Development, Webapplicaties, Inleiding Programmeren en bij vele projecten. Ik ben vanaf het eerste jaar deel van de Minor Applied Game Design, en betrokken bij alle projecten en als vakdocent Game Play en Game Theory. Ook heb ik mij meerdere jaren ingezet als coördinator in deze minor en voor projecten.
Op het ROC van Amsterdam heb ik meermaals de eindbeoordelingen verzorgt als examinator.

Naast dit alles heb ik gewerkt aan verschillende webprojecten met WordPress, Shopify, Lightspeed, etc.

Bij de KVK ingeschreven: “het ontwikkelen en produceren van maatwerksoftware en implementeren van software. Niet-universitair hoger beroepsonderwijs en kennisoverdracht. Front-end web development en game development.”

  • Van juni 2011 tot eind 2011 als developer en didactisch kundige lesmateriaal ontwikkeld voor online cursus “games maken voor jongeren”

Ontwerp en ontwikkeling van voorbeeld games in GameMaker, maken van een lesplan, schrijven van leerteksten, opnemen en bewerken van screencasts, maken van toetsen, implementatie in Moodle. Zie: www.gameskool.nl

  • Vanaf 2011 als developer Front-end web development onder “overige inkomsten”.
  • Van januari 2011 tot april 2011 als docent “games maken” lessen verzorgd aan MBO leerlingen op het Calvijn met Junior college in Amsterdam.
  • Van juni 2008 tot december 2009 gewerkt als designer bij W!Games in Amsterdam (huidige Vanguard Games).

Game design, level design en verhaal voor “Gatling Gears”.
Game design, level design en Quality Assurance voor “Greed Corp”.
Game design voor gestaakte AAA retail console game.
Verhaal en achtergrond voor Intellectual Property van W!Games.

Kennis van software o.a.:

Excel, Photoshop, Illustrator, Maya, WordPress, Captivate, GameMaker Studio, Unity en vele anderen.

overige ervaring

  • 2010 Game design en management voor webbased game “Straf Koppie”. Een WK2010 voetbal game voor de Tina van Sanoma Uitgevers.
  • 2008 Quality Assurance voor Efteling Tycoon, een spel van Atari.
  • 2007 Game design en Lead voor XBox Live Arcade game Qubicle Countdown voor Microsoft. Een inzending en winnaar van de XNA competitie 2007.
  • 2007 Game design en documentatie voor XBox Live Arcade project voor Spartan Posse. Game is niet gerealiseerd.
  • 2006 2D graphics en animatie voor Rits je In, een integratiegame.

Opleiding

  • In 2020 online enkele online workshops voor business gevolgd.
  • In 2016 cursus didactiek op de HvA gedaan.
  • In oktober 2011 een projectmanagement cursus gedaan.
  • Van oktober 2010 tot januari 2011 een (deels online) cursus gamedesign lesgeven gevolgd voor docenten in het VO.
  • Van mei 2006 tot juni 2008 de opleiding Animation for Games van Qantm College gedaan en een Animation Major gehaald.
  • Van september 2003 tot februari 2006 Industrieel Ontwerpen gestudeerd aan de Technische Universiteit Delft. Na twee jaar de knoop doorgehakt om te stoppen toen ik hoorde dat er een gamedesign opleiding ging starten in Amsterdam.
  • Van 1997 tot 2003 het VWO met de profielen Natuur&Techniek en Natuur&Gezondheid afgerond op College de Klop in Utrecht.

kennis van programmeer en opmaaktalen:

HTML, CSS, Javascript en PHP op het web, maar ook Unreal Kismet (voorloper Blueprints), GML en andere scripting talen voor games (ook niet bang voor enige C++/C#)

stuur een vraag of bericht

Stuur je vraag of wensen voor een opdracht in, en ik neem zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Of neem direct contact op

*Telefonisch het beste bereikbaar op werkdagen tussen 10:00 en 13:00

Op alle uitgevoerde werkzaamheden en geleverde diensten zijn deze algemene voorwaarden van toepassing.