werkervaring

Curriculum vitae - Jonathan Leenman

Een Ervaren Professional met een Passie voor Technologie.

Ik ben Jonathan, 37 jaar, getrouwd en vader van vijf. Na mijn VWO ben ik begonnen aan een opleiding Industrieel Ontwerpen, maar al snel ontdekte ik mijn passie voor de digitale wereld en stapte ik over naar een nieuwe opleiding Gamedesign in Amsterdam.

Ik heb ervaring opgebouwd in de game-industrie en heb daarna in het onderwijs gewerkt. Ik heb gamedesign en front-end development lesgegeven op MBO en HBO niveau. Ik heb ruim 8 jaar lesgegeven en heb daar met veel plezier aan gewerkt vanwege het contact met studenten, de dynamische werkomgeving en het samenwerken in een team.

Mijn passie voor technologie en mijn jarenlange ervaring in de onderwijssector, samen met mijn vermogen om effectieve communicatie en samenwerking te bevorderen, maken mij een gekwalificeerde kandidaat voor een baan in de technische sector.

Ik heb de uitdagingen van de Corona-crisis aangegrepen om mijn focus te verleggen naar front-end development. Als freelancer geniet ik van de vrijheid en door mijn brede kennis is er ook genoeg werk in deze richting. Ik ben op zoek naar een team waarmee ik kan samenwerken om mijn potentieel ten volle te benutten.

Ik ben het meest effectief wanneer ik geïnspireerd word door het werk van anderen en ook het helpen van anderen in hun werk of proces geeft me veel energie. Ik ben bezig met het halen van mijn Product-Owner certificaat (PSPO-I) om mijn carrière verder uit te bouwen.

Daarnaast ben ik op zoek naar een project of baan waar ik aan de slag kan gaan met moderne frameworks zoals Vue / Node / React / webpack, etc. Ik ben vastberaden om mijn kennis en vaardigheden te blijven verbeteren en ben op zoek naar een omgeving waar ik mijn potentieel kan realiseren.

Waarden:

Een zinvolle bijdrage kunnen leveren, samenwerking, invloed, creativiteit, autonomie.

Competenties:

Analytisch, leerbereid, overtuigend, hulpvaardig, stressbestendig, sensitief, ambitieus, nauwkeurig.

Kernwoorden:

web, apps en games;
design, development en UX;
spelen, leren en ontwikkelen.

jonathan profile

Interesse in vakgebieden:

Web design, web development, visual design, game design, game development, UX, mechanics, interactie design, storytelling, character development, psychologie, communicatie, media, onderwijs.

Interesse in taken:

Overleggen, onderhandelen, overtuigen, analyseren, uitwerken, programmeren, documenteren, adviseren, begeleiden, motiveren, organiseren, plannen, strategisch denken.

kennis van programmeer en opmaaktalen:

Ervaring met web dev talen

HTML 5
CSS 3
ES6 / ES7 / ES8
PHP
Jinja / Liquid
Docker / Droplets / SSH
Github
Hosting / VPS
Vue.js
python
webpack

Ervaring met game programming

GML
Kismet / Blueprints
C# / C++

Uitgelichte Werkervaring

  • Van 2019 tot heden: ZZP designer en developer.

Ik heb aan diverse webgerelateerde projecten gewerkt, waaronder het koppelen van API’s, ontwikkelen van gastenregistratie formulieren, het bouwen van Shopify webshops, WordPress websites, online rekentools en full-stack front-end development.

Ik ben verantwoordelijk geweest voor de technische uitvoering van de projecten en heb samengewerkt met een team van ontwikkelaars en ontwerpers om de projecten tot een succes te maken. Ik schrijf en onderhoud ook maatwerk WordPress plugins voor klanten.

Een hoogtepunt van mijn werkervaring was het redden van het project voor de website van Yolanthe Cabau. Ik heb het team geholpen om cruciale bugs op te lossen en het project op tijd af te ronden, waardoor de website gereed was voor de televisielancering. Dit was een uitdagende en belangrijke opdracht, die het resultaat was van mijn harde werk en technische vaardigheden.

  • Van 2012 tot 2021: ZZP docent, coach, managerexaminator

Ik ben werkzaam geweest in het onderwijs, o.a. bij de Hogeschool van Amsterdam. In vakken zoals Internetstandaarden, Front-end Development, Webapplicaties, Inleiding Programmeren en bij vele projecten. Ik ben vanaf het eerste jaar deel van de Minor Applied Game Design, en betrokken bij alle projecten en als vakdocent Game Play en Game Theory. Ook heb ik mij meerdere jaren ingezet als coördinator in deze minor en voor verschillende projecten. Last-but-not least heb ik 3 jaar lang studenten begeleid bij hun afstudeerstage.

Op het ROC van Amsterdam heb ik meermaals de eindbeoordelingen verzorgt als examinator.

  • Van 2012 tot 2014: ZZP webdesigner en developer.

Bij de KVK ingeschreven: “het ontwikkelen en produceren van maatwerksoftware en implementeren van software. Niet-universitair hoger beroepsonderwijs en kennisoverdracht. Front-end web development en game development.”

  • Van 2011 tot 2012 als gamedeveloper en didactisch kundige 
Lesmateriaal ontwikkeld voor online cursus “games maken voor jongeren”. Ontwerp en ontwikkeling van voorbeeld games in GameMaker, maken van een lesplan, schrijven van leerteksten, opnemen en bewerken van screencasts, maken van toetsen, implementatie in Moodle. Zie: www.gameskool.nl
  • In 2011 als freelance docent op het MBO
“games maken” lessen verzorgd aan MBO leerlingen op het Calvijn met Junior college in Amsterdam.
  • Vanaf 2010 tot 2012 als webdeveloper.
  • Van 2008 tot 2010 als gamedesigner bij Vanguard Games in Amsterdam (huidige Force Field Entertainment).

Game design, level design en verhaal voor “Gatling Gears”.
Game design en level design voor “Greed Corp”.
Game design voor gestaakte AAA retail console game.
Verhaal en achtergrond voor Intellectual Property van W!Games.

  • Vanaf 2006 tot 2011 verschillende projecten als gamedesigner.

Kennis van software o.a.:

Ervaring met web / CMS

WordPress
WooCommerce
Shopify
Elementor Pro
WIX

Ervaring met software

Excel
Photoshop
Illustrator
Affinity Designer
Affinity Photo
Captivate

Ervaring met game software

GameMaker Studio
Unreal Engine
Unity
Autodesk Maya
3DS Max
XNA
Adobe Flash

overige ervaring

  • 2010 Game design en management voor webbased game “Straf Koppie”. Een WK2010 voetbal game voor de Tina van Sanoma Uitgevers.
  • 2008 Quality Assurance voor Efteling Tycoon, een spel van Atari.
  • 2007 Game design en Lead voor XBox Live Arcade game Qubicle Countdown voor Microsoft. Een inzending en winnaar van de XNA competitie 2007.
  • 2007 Game design en documentatie voor XBox Live Arcade project voor Spartan Posse. Game is niet gerealiseerd.
  • 2006 2D graphics en animatie voor Rits je In, een integratiegame.

Opleiding

  • In 2022/2023 Scrum Master/Product Owner opleiding. Bezig om het scrum.org PSPO I certificaat te halen.
  • In 2022/2023 Vue.js bij vueschool.io 
  • In 2022 refresh cursus ES6, ES7, ES8.
  • In 2020 online workshops voor business. 
  • In 2016 een cursus ES6, ES7 bij es6.io
  • In 2016 een cursus didactiek.
  • In oktober 2011 een projectmanagement cursus.
  • In 2010/2011 een cursus gamedesign lesgeven.
  • Van 2006 tot 2009 op de opleiding Animation for Games van Qantm College een Animation Major gehaald. 
  • Van 2003 tot 2005 Industrieel Ontwerpen aan de Technische Universiteit Delft. Na twee jaar gestopt omdat er een nieuwe gamedesign opleiding ging starten in Amsterdam.
  • Van 1997 tot 2003 VWO/atheneum met profielen Natuur&Techniek en Natuur&Gezondheid op College de Klop in Utrecht.

Online CV: www.vassal.nl/cv